Tuesday, December 21, 2010

Cahaya itu..


Aku..
seorang perempuan
kini
bergelar wanita
di usia muda

Langkah perjalananku
amat berliku
aku hanyut seketika
dibuai ombak badai
hingga ku temui
cahaya itu
yang memberi
nafas untukku
melihat semula
dan berpijak
di bumi nyata ini

Ada kala
aku ingin berpatah balik
ingin kembali
di saat aku berlari
bermain gembira
menangis kerna dimarahi
bukan
menangis kerna
dosa

Ingat
aku berpijak di bumi nyata
aku perlu meneruskan perjalananku
jangan sesekali menoleh ke belakang
perjalananku masih jauh
perlu diteruskan

Namun
cahaya itu mulai
malap
menyukarkan aku
untuk meneruskan
perjalananku

Langkahku terhenti
aku duduk
di suatu sudut
terasa sunyi
sendirian
berjalan di bawah kemalapan

Aku mula terfikir
"mengapa yang buta boleh berjaya?
sedangkan aku masih mempunyai sumber cahaya?"


~Puteri Humaira~


0 comments:

Post a Comment